woensdag 17 februari 2016

Photoshop Ideals Would You Still Love Me If I Was Fat?

Would You Still Love Me If I Was Fat?
De waarheid achter fakery in de blogger & celebrity wereld.



Can't read it? Scroll, you find all translation options at the right sidebar. Choose your language to join the discussion.


Zou jij mij nog volgen moest ik een kilootje meer wegen?

Photoshop is geen uitzondering meer in social media, het is een deel geworden van het trekken van een foto. Denk maar aan Instragram. Tegenwoordig zet je al een hashtag #nofilter als je de originele foto behoudt, wat in principe absurd is want wat is er mis met de realiteit? Genoeg bloggers en celebrities laten zich verleiden door het 'slimmen' in photoshop. De zogenaamde thigh gap is één of andere fascinatie geworden onder het mom van 'modelletje spelen voor de camera'. Ik poseer ook graag, maar ik hou me niet bezig met mijzelf magerder te doen uitschijnen allemaal voor dat likeje meer, allemaal voor de fame. Integendeel, ik doe lekker het omgekeerde. Ik maak mezelf dikker. Of mijn vriendin beter gezegd, die heeft zich beziggehouden met bovenstaande foto. Ha, dat was een goed lachertje.

Bloggers dezer dagen vinden als maar meer sluwe manieren om aan de top te geraken. Eentje daarvan is de zogenaamde "buy followers tactiek". Oh jawel, het is nu mogelijk om voor 3 dollar zo'n honderd volgers extra te krijgen. Deze volgers zijn echter fake, m.a.w. het zijn geen echte mensen. Je bent er in principe niet veel mee buiten het getalletje (je weet wel, iedereen cravet naar die 'K' achter je volgerscijfer), want ze lezen niet wat je schrijft. Het zijn gewoon fake accounts. Zelfs likes kan je kopen. Allemaal in een pakketje.

Nog een manier om naam te maken in de bloggerwereld is "fake collabs". Beter gezegd, je claimt als blogger als het ware dat je iets dat je zelf hebt gekocht, hebt gekregen van een bedrijf als gevolg van een samenwerking. Werkelijk idioot, want als ik samenwerk met een bedrijf (ik werk nu met Dresslink) dan ga ik daar niet mee te koop lopen. Uiteraard hebben de meeste lezers door dat een post gesponsord is of dat ik de producten gekregen heb. Meestal zet ik onderaan: deze post is gesponsord. Juist omdat ik het belangrijk vind dat mijn lezers weten dat het soortvan reclame is. Maar verkondigen dat ik iets gekregen heb terwijl ik het zelf gekocht heb? Daar zou ik me al helemaal niet goed bij voelen. Dat is liegen. Helaas komt het vaker voor dan je zou denken.

Laat me even duidelijk stellen dat ik geen voorstander ben van al deze verschillende get-the-fame-tactieken. Succes in bloggen vraagt tijd, en in deze maatschappij is tijd de grootste vijand. Fake it til you make it mag dan wel zijn vruchten afwerpen, vergeet niet: het gaat je geen voldoening geven. Want oké, je krijgt de gratis productjes, je krijgt het geld - maar krijg je de waardering? Krijg je het gevoel van trouw lezerschap?

Van BB's, bekende bloggers, naar celebrities. Ook hier is heel wat fakery te bespeuren waar we ons als vrouw wel bewust van moeten zijn.


De originele, onbewerkte foto's van Beyoncé voor de L'Oréal Infallible campagne gingen de wereld rond. Ja, wij hebben gezichtshaar. Ja, wij hebben oneffenheden. En ja, onze wimpers komen niet tot aan de cameralens. Ook Beyoncé is een vrouw zoals wij.


Britney Spears moest er ook aan geloven. Minder achterwerk, minder been. En de bijna onbestaande lovehandles mochten ook niet de poster op.


Jep, dezelfde vrouw. Instagram is ronduit de meest fake social media source die er bestaat, zie rechts. Hoe kan het zelfs dat dat dezelfde lippen zijn? Explain, Kylie Jenner. Je komt op het matje.


Jennifer Lawrence is een vrouw met guts!



Het geheim van onze schoonheid? Adobe Photoshop Cream.

En nu de waarheid over mijn Photoshop gebruik. Ik gebruik 1 filter voor mijn foto's en dat is de iPhone filter chrome. Dit doet de kleuren sterker uitkomen. Verder bewerk ik niets. Voor mijn makeup posts vervaag ik de kleuren meestal (effect vervagen op iPhone). Ik haal nooit mijn lichaam uit proportie en werk geen oneffenheden weg.

Wat vinden jullie van al deze 'fakery'? Gaan jullie akkoord met deze evolutie of roept dit ook gevoelens van weerstand bij jullie op?

Mis niets! Volg OVDD op verschillende netwerken:

Bedankt voor je visitje. Laat gerust een berichtje achter. Ons blogteam staat altijd paraat.

Zie je,

Isabelle x

9 reacties:

  1. Great post about being yourself. There is nothing to be ashamed of!
    You just proved that! I really liked reading this and hope you are doing well.
    Hopefully, others will finally see that being a celeb isn't everything, they are just humans like us.
    Thanks for sharing this with us.
    With love.. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What an amazing post! I really love all of the photos!
    Greetings, Lara

    http://laraasophiie.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Omg so true what you've written. I hate there are so many people fake these days.. also I don't get the point of buying the followers and likes.. I mean, it would hurt my heart to do so, but some just don't care I guess.. also companies should care about the followers being real or fake...

    This post tells a lot about you - I like you even more now haha ;) Have a great day dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. To me you Always look beautiful, but then I'm biased ;-)

    Love,
    Mum

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amazing post dear! xx

    If you want please visit my blogs, it means so much to me:
    NEW POST ---> http://staliaisbae.blogspot.ba/2016/02/ohennig-stalia-videos.html
    NEW POST --->http://living-like-v.blogspot.ba/2016/02/spring-accessories-shoes-makeup-collab.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Great post dear!!

    Kisses
    http://ourstyle-blog.blogspot.mx/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. yeah magazine do those... Im not good at Photoshop. So I am definitely not using it.


    (◕‿◕✿) EmoteraGoddess.com | Instagram | Bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Really interesting post...thx for sharing! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for taking time to leave a comment on my blog post. I read them all and reply as quickly as possible.

Vriendelijk bedankt om de tijd te nemen om een reactie te plaatsen op mijn blog post. Ik lees ze allemaal en antwoord zo spoedig als mogelijk is.

 
Outfit Van De Dag Blogger Template by Ipietoon Blogger Template