dinsdag 4 oktober 2016

OOTD Outfit Ideas Loving Casual Wear & Style Advice for a Job Interview

OOTD Outfit Ideas Loving Casual Wear & Style Advice for a Job Interview
Hallo lieverds,
Vandaag een nieuwe outfitpost én wat gedetailleerd stijladvies over wat je nou juist moet aantrekken als je gaat solliciteren.





Ik heb intussen al een goed gevulde week achter de rug.
Enkele sollicitaties, maar daar hoort natuurlijk enige voorbereiding bij.
Het zijn nogal veel indrukken die samenkomen, maar ik geniet met volle teugen van deze periode want het is oh zo leerrijk!
Het is echt fantastisch de kans te krijgen nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe plaatsen te ontdekken. Ik wacht het allemaal rustig af en bekijk wel wat er op lange termijn zal uitkomen.
Tot nu toe heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn beslissing om te gaan werken.
Ik heb nu zoveel mogelijkheden en dat had ik nooit durven dromen.

Rainbow Air Houses View Fall Weather

Het weer in België is wisselvallig, typisch voor de herfst.
Ik spotte deze subtiele regenboog tijdens een busrit.

Zara Brown Leather Bag

Mijn compagnon in spe: deze bruinlederen handtas van Zara.
Normaal kostte ie € 100, maar ik heb 'm eens tijdens de solden besteld via hun webshop aan 50 % korting :)

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Essence Shape Your Face Palette The Metals Eyeshadow

Mijn twee nieuwe makeup favorieten:

[1] Essence Shape Your Face Contouring Palette
Dit pallet bevat tevens visueel ondersteunde uitleg op de achterkant over welke kleur je waar moet aanbrengen. Je bepaalt zelf hoe hard je contourt, ik prefereer een lichte variant voor overdag. Contouren betekent eigenlijk dat je je gezicht 'vervormt' door bepaalde delen te benadrukken. Je kan bijvoorbeeld je neus smaller maken door het middenstuk te belichten en de zijstukken donkerder te maken. Of je kan je jukbeenderen sterker laten uitkomen, it's all up to you.

[2] Essence Eyeshadow The Metals 02 Frozen Toffee
Ik heb een zwak voor metallic eyeshadowshades. Ik ben iemand die liever mijn ogen accentueert dan mijn lippen, vandaar dat ik vaak kies voor natuurlijke, zachte lipsticks. Qua metallics ga ik vaak voor grijs-, bruin- en crèmetinten. Die zijn heel toegankelijk voor overdag en voor een avondje uit kan je gemakkelijk een smokey eye creëren met effen kleuren.

Beide zijn beschikbaar bij Kruidvat.
Ik gebruikte voor onderstaande makeuplook verder mijn klassieke producten zoals de Essence Brow Kit, Catrice Brow Gel, Yves Rocher Mascara & Lippenbalsem.

Essence Shape Your Face Palette The Metals Eyeshadow

Casual Wear Only Jacket Zalando Boots Shirt T-shirt Only Denim

Outfit Details ~ JAS ONLY | HEMD ESPRIT | T-SHIRT C&A | BROEK ONLY | LAARZEN ZALANDO | TAS ZARA | OORBELLEN HANDGEMAAKT (Ga naar onze shop)

Tot slot deel ik graag nog wat concreet stijladvies met jullie voor als je van plan bent te solliciteren:

* Weet dat een jeans écht een no go is. Dus geen casual wear zoals ik in deze post draag is geschikt voor zulke gelegenheden. Kies in plaats van een jeans voor een simpele, donkere broek. Geen gaten, studs of andere opvallende bling blingetjes. Ga altijd voor minimal chic.

* Qua bovenstuk ga ik vaak voor doorschijnende hemdjes waar ik een top of t-shirt onder draag. Ik geef de voorkeur aan Peter Pan Collars, deze zijn supernerdy maar hé, ik ben ook supernerdy ;-) Wat ook kan: een truitje met een blazer. Met een blazer zit je altijd goed, maar zoals ik eerder zei: minimal chic. Geen fluoroze boyfriend blazer met patches dus. Yuk, dat zou geen mooi zicht zijn lol. Vermijd: spaghettibandjes, diepe decolletés (oogt enorm goedkoop) en t-shirts met een opdruk. Je moet neutraal ogen.

* Ga je voor een jurkje? Leuk idee, zorg dat de print en het kleurpatroon niet too much is en ook niet te hoog boven te knie (het moet sociaal aanvaardbaar zijn) en geen decolletés. Strak mag, zolang het niet aan je lijf plakt en je het geheel wat luchtig houdt door bijvoorbeeld een losser vallende cardigan erover te dragen --> maar ook niet té los, een bernadette vest kan echt niet. Vind een evenwicht waar jij je goed bij voelt, want ik voel me ook niet altijd even goed in een blazer dus soms kies ik voor een basic cardigan.

* Schoenkeuze: nooit sneakers, te open schoenen, slippers, te opzichtige, te veel Lady Gaga gehalte achtige schoenen dragen. Het lijkt allemaal belachelijk logisch, maar lieve mensen, het gebeurt dus wel degelijk dat sollicitanten dit dragen! Ga eerder voor laarsjes of pumps. Zo sta je ook meteen rechter en oogt je houding zelfverzekerder.

Ik heb 3 leuke looks samengesteld met Polyvore (volg mij: http://isabelle-geeraerts.polyvore.com/) om je een idee te geven wat je zou kunnen dragen.

Job Interview Polyvore Look Apply For A Job Sophisticated Fashion Style


Phase Eight mini dress
€115 - johnlewis.com


Oasis white top
€43 - johnlewis.com


Frame Denim white top
€200 - oxygenboutique.com


River Island pants
€37 - riverisland.com


Chloé pull on pants
montaignemarket.com


Lipsy high heeled footwear
€74 - lipsy.co.uk


Valentino bootie boots
€900 - forwardbyelysewalker.com


Pointy-toe boots
€27 - zaful.com


Maje leather tote
€230 - gilt.com


Moleskine tech accessory
€67 - selfridges.com


Speck tech accessory
€43 - ebags.com


Urban decay eyeshadow
€48 - sephora.com


Palette makeup
€43 - makeupforever.com


Lipstick
€33 - yslbeautyus.com





Bedankt voor het lezen & alle lieve reacties, ik apprecieer het allemaal.
Wat vinden jullie van mijn casual outfit & mijn stijladvies?

Don't forget to #share #follow #like #tellyourfriends

Heb jij al gehoord dat wij een nieuwsbrief hebben?
Ik kan het je van harte aanbevelen want via de nieuwsbrief ontvang je veel extra's zoals kortingen, tips en exclusieve content.

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Twitter | Instagram | Google Plus |  Facebook | Polyvore | Enigma YouTube | OVDD Vlogs YouTube
Follow me on Bloglovin
Facebook: @outfitvandedag
Instagram: @outfitvandedagblog
Twitter: @outfitvandedag
Mail: info@outfitvandedag.be

12 reacties:

  1. great :D

    http://alafolie-toinsanity.blogspot.hr/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, I love your blouse and that shirt. So amazing.
    Would you like to follow me back?
    https://glaringwaves.blogspot.ba/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love your jacket. Such a beautiful color!
    xx

    http://www.mybeautrip.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. your earrings are so cute.

    http://www.amysfashionblog.com/blog-home/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfect outfit for fall:) Like your make up:)
    kisses

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for taking time to leave a comment on my blog post. I read them all and reply as quickly as possible.

Vriendelijk bedankt om de tijd te nemen om een reactie te plaatsen op mijn blog post. Ik lees ze allemaal en antwoord zo spoedig als mogelijk is.

 
Outfit Van De Dag Blogger Template by Ipietoon Blogger Template