zondag 25 december 2016

L'Oréal Paris Infinia Préférence 3.66 Booster Pure Plum Review


Gelukkig kerstfeest iedereen, merry christmas everyone!
Ik verras jullie op deze feestdag met een haarverf review.




Rood, roder, roodst
Sinds kort ben ik overgeschakeld op een rode haarkleur, mits ik meer neig naar grunge/rockchick kledingstijl en dat bij het totaalplaatje past. Vorige keer gebruikte ik een haarkleuring van Garnier, waarvan ik dacht dat deze aan mijn verwachtingen zou voldoen (naar mijn opinie is Garnier een goed haarverzorgingsmerk). Helaas vervaagde deze kleuring ontzettend snel - en dan nog niet tegelijk! Beter gezegd, mijn haargrens oogde donkerrood en mijn lengtes bruin! Anyway, wil je de review nog lezen van die haarkleuring, klik hier om de post te bekijken.

Keuze van het product

Ik heb dus mijn volgende haarkleuring wijs gekozen. L'Oréal is een merk dat mij nooit teleurgesteld heeft van haarverf, integendeel. Het kost een tikkeltje meer, maar als je wat langer haar hebt hoef je geen tweede verpakking dus in principe komt de prijs op hetzelfde neer. Je krijgt meer voor je geld. De inhoud is telkens zeer verzorgd, met een kwalitatief sterke naverzorging. Ik koos voor de 3.66 Booster Pure Plum van L'Oréal Paris Infinia Préférence, wat wordt beschreven als intens roodbruin. Het feit dat er een booster aan toegevoegd is, was voor mij precies goed mits ik iets zocht dat de vervaging van de intense kleur zou tegengaan. Prijskaartje was rond de 11 à 12 euro aangekocht bij Kruidvat.

Wat belooft de verpakking?
Een 8 weken anti-vervagende kleur dankzij de booster die de kleur én de glans doet heropleven.

Het kleuren: voorbereiding

  • Neem een shirt en handdoeken die vuil mogen worden
  • Een oude haarspeld
  • Haarverf verwijder doekjes of gewoon vochtige schoonmaakdoekjes
  • Leg shampoo/conditioner/e.d. al klaar voor nadien
  • Neem de instructies van de handleiding door en begin al met het mengen






Elke 3 weken kan je de kleur laten heropleven met de color extender tube.



De color extender in een kleine hoeveelheid aanbrengen op het haar en 5 tot maximaal 10 minuten laten intrekken. Ik hou jullie op de hoogte of dit echt werkt (kan ik uiteraard pas in 3 weken zeggen).



Inhoud van de doos.



Deze verzorgingsset kocht ik in supermarktketen Carrefour. Ik ben nog niet vertrouwd met het merk Kéra, maar de color boost shampoo en conditioner leek me het proberen waard.



Voorbereiding: neem de ontwikkelcrème en de kleurgel erbij nadat je je handschoenen hebt aangedaan.



Giet de kleurgel in de ontwikkelcrème pot.









Goed schudden!



Nu ben je klaar om de verf over je haren te verdelen.


Het kleuren: aanbrengen

Wees voorzichtig met lekken, rood is hardnekkig!





Vergeet geen stukjes (niet enkel de bovenste lagen van je haren!) en zorg voor een gelijkmatige verdeling voor een egaal resultaat.

30 min. laten trekken

Uitwassen & drogen





Gewassen met Kéra color booster shampoo en de L'Oréal Préférence kleur vasthoudende verzorgingscrème.

Ervaring
Nou ben ik toch een tikkeltje teleurgesteld... Waar is die felrode kleur van de verpakking gebleven? Naar mijn mening is deze tint mahonie. Ook is het bruin tot bijna zwart uitgedraaid. Best jammer, ik had erg hoge verwachtingen van deze kleuring. Wel is het resultaat egaal, dat had ik met de Garnier verf niet. Bovendien merk ik dat deze verf mijn haar niet schaadt, maar juist voedt. Wederom geen slechte ervaring, de kleur staat me wel.

Pros
+ dekt uitstekend
+ incl. color extender tube die zorgt voor een langer behoud van de kleur
+ voedt het haar
+ geeft een zeer mooie glans
+ hoge kwaliteit
+ aangenaam in gebruik
+ genereuze hoeveelheid

Cons
- de foto op de verpakking is misleidend
- tamelijk prijzig

Algehele conclusie
Ondanks de misleidende foto op de verpakking ben ik tevreden van dit product. Zoek je echt een felrode tint à la Hayley van Paramore, dan vrees ik dat deze haarkleuring niet geschikt is voor jou. Ben je meer voor subtiliteit dan is dit wel een goede keuze.

Maak er fijne feestdagen van!

12 reacties:

Thank you so much for taking time to leave a comment on my blog post. I read them all and reply as quickly as possible.

Vriendelijk bedankt om de tijd te nemen om een reactie te plaatsen op mijn blog post. Ik lees ze allemaal en antwoord zo spoedig als mogelijk is.

 
Outfit Van De Dag Blogger Template by Ipietoon Blogger Template